شرح خبر
 
تاریخ
1401/11/2
عنوان معرفی شش کتاب منتخب دیجیتال 2 بهمن 1401
متن


برای استفاده از کتاب‌های دیجیتال نیازی نیست به کتابخانه مراجعه کرده و کتاب را امانت حضوری بگیرید بلکه آنلاین می‌توانید به سرعت به آن دسترسی پیدا کرده و از طریق تلفن همراه یا کامپیوتر شخصی، آن را مطالعه کنید. در هر جایی هم که هستید، می‌توانید شروع به مطالعه کنید و از فرصت‌هایی که دارید، استفاده ببرید.
در این پست شش کتاب منتخب دیجیتال را به شما معرفی می‌کنیم: 

زندگانی شاه عباس اول پدیدآور: نصرالله فلسفی (نصرالله فلسفی که یکی از چهره های بزرگ فرهنگی و نویسنده ، تاریخ نگارو مترجم معروف معاصر است، در کتاب زندگانی شاه عباس اول، به تفصیل از جنبه های مختلف زندگی این شخصیت تاثیرگذار در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم سخن می گوید.)


بهترين سال زندگي تو  پدیدآور: دارن هاردي (در این کتاب، دارن هاردی به شما کمک می‌کند که به برخی پرسش‌ها درباره‌ی تحول در زندگی جواب دهید: بزرگ‌ترین هدفتان در زندگی چیست؟ چه چیزی واقعاً محرک و تشویق‌کننده‌ی هدفی است که به آن علاقه زیادی دارید؟ چه چیزی این علاقه را تا هنگامی که نیاز است شعله‌ور نگاه می‌دارد تا به فوق‌العاده‌ترین و بزرگ‌ترین اهدافتان برسید؟)


7 [هفت] عادت کودکان شاد پدیدآور: شون کاوی (گروه سنی 7 تا 12 سال) (این کتاب شامل هفت داستان است و هر داستان یک عادت مثبت را به کودکان آموزش می دهد. در پایان هر داستانی یادداشتی برای پدر و مادرها و آموزگاران وجود دارد که پیشنهادهایی برای چگونه بیرون آوردن آن عادت از داستان ارائه شده است. همچنین فهرستی از پرسش ها وجود دارد که پدر و مادرها و آموزگاران می توانند از کودکان بپرسند و همین طور فهرستی از گام های کوچک که کودکان می توانند در آغاز عادت ها را تمرین کنند. در پایان کتاب جدولی از هفت عادت قرار دارد که نشان می دهد آن ها چگونه با هم در پیوندند و کار می کنند.)


پی پر از اجرای نمایش می ترسد پدیدآور: لرنرز (گروه سنی 5 تا 7 سال) (بچه های کوچولو در سراسر دنیا مشکلات و مسائل مشابهی دارند. بیشتر آن ها از تاریکی می ترسند؛ شیرینی و شکلات را دوست دارند؛ دلشان نمی خواهد مسواک بزنند؛ در بازی نوبت را رعایت نمی کنند و... داستان های این مجموعه کمک می کند تا کودک خردسال شما با این مسائل آشنا شود و یاد بگیرد که چطوری آن ها را برای خود حل کند و با آن ها کنار بیاید. این مجموعه به پدر و مادرها، مربیان و... هم کمک می کند تا برخورد درست با مسائل کودک را تجربه کنند.)


فرهنگ یک جلدی نروژی - فارسی پدیدآور: عرفان قانعی‌فرد (کتاب مرجع) (فرهنگ لغت نروژی فارسی، از چندین بخش تشکیل شده است و ساختار آن به گونه‌ایست که در ابتدا کلمات به صورت برجسته به ترتیب حروف الفبا لیست شده‌ و بلافاصله بعد از هر کلمه، نوع کلمه (اسم، قید، فعل و…) مشخص شده است. معانی فارسی هر کلمه نیز در روبه‌روی آن قرار دارد.
بخش بعدی این فرهنگ به بررسی ۳۰۰ اصطلاح و عبارت ظریف زبانی همراه با معادل کنایه‌ای فارسی آن می‌پردازد.
بخش‌های آخر این کتاب به بررسی نکات تکمیلی‌تر همچون اشکال مختلف لغات نروژی، مکالمات و عبارات ضروری، اختصارات زبان نروژی، اسامی و افعال بی‌قاعده، اندازه و مقیاس، حیوانات اهلی و کشور‌ها و ملیت‌ها به نروژی می‌پردازد.)


الوسائل الی معرفه اصول المسائل پدیدآور: م‍ح‍م‍د ب‍ن‌ ع‍ل‍ی‌ مجاهد طباطبایی (نسخه خطی) (مؤلف در این کتاب قواعد اصول فقه را مستدل و مفصل با عناوین "وسیلة، وسیلة" به رشته تألیف کشیده است. وی از شاگردان سید مهدی نجفی از فرزندان محمد باقر بهبهانی است و کتاب حاضر نتیجه‌ی درسهای ایشان است. ن‍س‍خ‍ه‌ ح‍اض‍ر مشتمل بر جلد اول در مباحث الفاظ است؛ از وس‍ی‍ل‍ه‌ "ب‍ی‍ان‌ ال‍ح‍ک‍م‌ ف‍ی‌ اخ‍ت‍لاف‌ ال‍ن‍اق‍ل‍ی‍ن‌" ت‍ا وس‍ی‍ل‍ه‌ "اع‍ل‍م‌ ان‌ ال‍ل‍ف‍ظ ی‍ح‍ت‍م‍ل‌ غ‍ی‍ر م‍ع‍ن‍اه‌".)

منبع